SEU (socialinio emocinio ugdymo) programa „Dramblys“ darželinukų grupėms

2021 m. m. lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“, socialinės pedagogės Jolantos iniciatyva pradėta vesti SEU (socialinio emocinio ugdymo) programa „Dramblys“ darželinukų grupėms (nes programa skirta 5 – 7 metų ugdytiniams). Šilutės miesto socialiniai pedagogai tarpusavyje pasidalijo patirtimi kaip įgyvendinti minėtą programą. Taip programos užsiėmimai pamažu pradėjo „prigyti“ lopšelyje-darželyje „Gintarėlis“.

Darželis yra ne tik ugdymo(si) vieta – tai lyg antrieji namai. Kad ugdymo(si) procesas vyktų sėkmingai, ugdytiniai ir personalas turi jausti komfortą, saugumą. Tam didžiulę įtaką turi aplinka, kuri turi sukurti tokį mikroklimatą, kad galėtume jaustis saugūs, sveiki ir pilnaverčiai piliečiai. Kokia bus aplinka, tokia, tikėtina, gali būti ugdymo(si) sėkmė.

Programa „Dramblys“ apima penkias socialinio ir emocinio ugdymo temas: savimonę, savitvardą, socialinį sąmoningumą, atsakingą sprendimų priėmimą, tarpusavio santykius. Iš viso programą „Dramblys“ ikimokyklinukams sudaro 27 socialinio-emocinio ugdymo kūrybinės veiklos. Vienai SEU temai yra skirtos nuo 4 iki 7 kūrybinių veiklų, priklausomai nuo
socialinių-emocinių kompetencijų apimties. Kaip teigia lopšelio-darželio „Gintarėlis“ socialinė pedagogė Jolanta, – programa ne tik paįvairina/papildo kasdieninę ugdymo(si) aplinką ir programą, bet ir padeda ugdytojams įvairiose situacijose pamatyti ugdytinius, geriau juos pažinti, pajausti, o ugdytiniams – labiau atsiskleisti, lavėti emociškai ir bręsti socialiai. Į programos įgyvendinimą entuziastingai įsijungia lopšelio-darželio „Gintarėlis“ mokytojai ir ugdytiniai. Teigiamo mikroklimato kūrimas grupėje yra labai svarbus vaiko sveikatai. Jį sudaro: emociškai sveika grupė, palankus mikroklimatas – tarp vaikų, tarp vaikų ir pedagogų, ir ugdytinių tėvų. Labai svarbu, kad vaikas jaustųsi svarbus, saugus, mylimas. Sudaryti galimybę vaikui jaustis saugiam, svarbiam, reikšmingam – tai pagrindinės sąlygos vaiko emociniam komfortui, asmenybės formavimuisi. Išmokyti mažą vaiką bendrauti ir bendradarbiauti su suaugusiais ir bendraamžiais, taikiai spręsti konfliktus – vienas iš sudėtingiausių užduočių visai grupėje dirbančiai komandai.

Tikimės optimalių teigiamų rezultatų ir… po mažą žingsnelį jų siekiame.